LVIV.COM

Львівський гурт Sex Blender : “Музика має бути як секс. Або як блендер”

Ділись, Бро

Львівський гурт Sex Blender : Музика має бути як секс. Або як блендер
Таня Павліченко

Якщо зазирнути в чашку блендера, то на дні побачите леза. Чотири гострі штуки, які крутяться і подрібнюють все, що до них потрапляє. Пальці особливо цікавих дослідників у тому числі.
От якщо комусь хочеться, щоб його порубало, як ту полуничку в літньому коктейлі, то нехай починає слухати музику чотирьох львівських чуваків, які разом почали грати у квітні 2017 року, і на цей момент мають записаний альбом Hormonizer і купу схвальних відгуків про їхню музику.


Гурт Sex Blender складається з: Atanas Bro (Drums), Ростислава Гарбара (Bass guitar), Енді Самер'са (Lead guitar) та Юрка Савчука (Rythm guitar).

Грають в жанрах Psychedelic, Stoner, Heavy Psych, Drone.

Як випадок (або ні) збирає докупи людей та що спільного у сексу з блендером - читай, бро.

IMG_8061

З чого все почалось? Як ви зібрались докупи?

Е. В Атанаса була ідея, він хотів створити групу. Я з ним познайомився через його дівчину Юлю, ми поспілкувались. Вийшло так, що він шукає з ким можна поджемити, а там видно буде.

Львівський гурт Sex Blender : "Музика має бути як секс. Або як блендер"

Р. Ми познайомились з Атанасом через соцмережу. Я граю ще в одній групі (Firejam) і якраз хотів виступити на його фестивалі Electric Meadow. Йому наша музика сподобалась, і він сказав, щоб ми прийшли просто всі разом поджемити. Тоді вже був Енді. Було класно, і наступного разу Атанас написав, щоб я приходив сам. Ми троє почали зігруватись. Особисто я відразу побачив якусь таку зіграність з Атанасом, мені дуже близька його подача. Відразу відчулась “якась така” енергія.

Ю. Кожен з нас мав якийсь музичний бекграунд і кожному чогось не вистарчало в музиці - хотілось робити щось інакше, ніж те, що було раніше. В мене було багато музичних ідей, я довго їх виношував, та шукав музикантів, з якими можна стабільно грати. Sex Blender став тим проектом, в якому кожен з нас втілює і знаходить те, чого бракувало або хотілось раніше.

Р. Всі серйозно ставляться, бо раніше десь грали і грають, тому вже є розуміння, як все має просуватись.

Ю. Ми одразу розуміли, що нам треба власний апарат, своє приміщення - це все буде сприяти якості матеріалу, музики. Щоб серйозно займатися музикою, потрібно мати багато часу - не достатньо годину-дві. Хочеться не просто прийти пограти, а розслабитись, не поспішати - тільки тоді є якийсь шанс створити щось дійсно вартісне.

А. Основне, що звук свій - тоді маєш можливість розуміти, як ти звучиш, і що треба поправити, коли ти стабільно на одному граєш. Це важливо для музики.

Львівський гурт Sex Blender : "Музика має бути як секс. Або як блендер"

Ю. Та і назви спершу не було. Я такий: "Атанас, слухай, хочеш грати якусь музику?". Атанас сказав, що вони вже грають з тим чуваком (показує на Ростика). Але сказав, щоб я прийшов - він поговорить з пациками, можливо щось вийде.

Р. Все треба робити на куражі, не відтягувати. Ми розуміємо, що тільки починаємо, і як тільки з’являється якась ідея – її потрібно одразу ж реалізовувати.

А. Я вважаю, що в нас з Ростиком більше співпадає думка про експромт і кураж в підході до музики.

Р. Якщо щось зупиняє, то це Юрковий перфекціонізм. Не можна так дуже серйозно до всього ставитись.

Е. Коли ми заснувались, то знімали гараж, і там був класний звук. Ми приходили коли в нас була можливість, могли там пів дня сидіти і щось грати, придумувати. Це був класний досвід. Але потім прийшла осінь, стало холодно, і треба було шукати якесь інше місце. На відміну від решти учасників, я не планував грати в якійсь групі. В моїх попередніх гуртах то розходились погляди в учасників, то збирались несерйозні люди... І я вирішив забити на подібне.

І тут я зустрів Атанаса! Він запропонував поджемити. За таке я завжди "за". Ми зібрались, і я зрозумів, що з того може щось дійсно вийти. Раніше я подібними стилями не цікавився і не грав такого. Але чим далі все розвивається, тим краще я розумію, що тут я можу себе більше розкрити. І це більш унікальний досвід, ніж з іншими гуртами. І підхід серйозніший, і кожен з нас дає щось своє і унікальне. І от в такому блендері виходить повний секс.

Львівський гурт Sex Blender : "Музика має бути як секс. Або як блендер"

Ю. Спочатку хлопці боялись, що як так: два гітаристи. Щоб не заважали одне одному, не забивали музику, задроти із соляками. Я сказав, що я гітарист-мінімаліст, мені зараз важливе комюніті, щоб хоч десь з кимось щось грати.

Е. Можуть бути такі проблеми, але якщо до цього грамотно підходити, то навпаки одна гітара може підтримати іншу, вони можуть мінятись, дублювати одна одну, не заважати.

Ю. В Енді є сильні сторони і кльові скіли як в гітариста, ми їх успішно використовуємо в нашому блендері.

Р. Але дуже цікаво, що ми всі раніше не були між собою знайомі. Ніхто ні з ким не пересікався і не грав разом. І всі, такі різні, зібрались приблизно в один момент. І тому, що всі такі різні, напевно, і унікальність Sex Blender. Я за експерименти, і я зрозумів, що коли гратиму ще щось, то це буде щось більш психоделічне.

Як ви прийшли до жанру\жанрів, в якому зараз граєте?

Р. Особисто я спонтанно. Я знав, що Атанас крутиться в такій музиці, мені вона теж подобалась, і я знав, що ми з ним знайдемо спільну мову.

А. Напевно, в мене таки було найбільше досвіду у цій всій двіжусі. Тому що я взагалі приторчав від рок-музики ще в дитинстві, коли тато забув виключити магнітофон, і звідтам щось долунало таке сатанинське і жостке. По факту я дізнався, що той гурт називався Deep Purple, і з того все почалось. Я став одержимий... не знаю, як описати. От воно просто взяло за яйця, і всьо. А потім почались 2000-ні, і тоді взагалі був якийсь період пошуку, експериментів. Довелось дофіга всього прослухати. І все зійшлось до того, що я побачив розвиток рок-музики , власне, яка називається stoner, і це така суміш духу 70-тих, заграних більш жостко, але без лишнього пафосу глем-металу, яка відкриває свободу до ексериментів шляхом активного використання звукових ефектів і зокрема ділея.

Звідки назва?

Ю. В нас це була боротьба. Ми почали писати в чат всі назви, які кожному хотілось.

А. Ану, хто які версії давав?

Р. Я завжди пропонував River Diver.

Ю. Багато гуртів, які на основі жанру stoner будують собі назву. Наприклад, weed (все, що пов'язано з травою), і решта заїжджених кліше – smoke, stoned і тд.

А. Але переважно назва не відповідає внітрішньому настрою тіпів, які називаються weed-шототам, а по факту пропонуєш йому косяк, а він: "нєнєнє, ми не курим, тільки бухаєм".

Ю. Ну і Sex Blender- назва, як на мене, така собі, мені не одразу сподобалась. Але в мене не було кращої альтернативи. Переважно назви з двох слів нікому не запам'ятовуються - якщо перше з них не “секс” (посміхається.)

А. Я затвердив сам назву і написав всім в чаті, як вже наявний факт (посміхається.).

Ю. Навіть не написав - на сторінці запостив! Мені знайомий пише: "О, у вас така назва прикольна!". А я без поняття, про що він.

Р. Взагалі Атанас назву не придумав, вона йому причулась на якійсь тусі. Словосполучення сподобалось, і він його використав. Мені назва спочатку асоціювалась з якимось грайнд-кором, типу блендер все трощить, пузаті мужики і всі діла. Але потім все вийшло не так страшно.

Е. Ростик класно описав ідею, яка ховається за нашою назвою. Це сексуальна енергія, адаптована музично, в якій всі стилі змішані, як в блендері.

Р. Це великий потік сексуальної енергії, який не направлений на якийсь об'єкт, а просто існує.

Ю. Найголовніше - що в назві поєднались два непоєднювані слова. Це класно. Ідея в тому, що музика така, як секс.

А. Або як блендер.

Ю. Ми ще будемо працювати над брендом і візуальним оформленням - просто хотіли уникнути всіх тих кліше, які пов'язані із сексом, де стереотипно мала б бути якась дівчина з сексуальними формами.

А. Ми відійшли від об'єктивізації - тому Ростик і намалював стакан з психоделіком для обкладинки “Hormonizer”.

Ю. В нашій музиці намішано багато всього. Нам подобаються експерименти, тому Атанас постійно пише інші визначення нашого стилю, які сам же і придумує.

Р. Хоча насправді всі ці стилі (і теги для них) - це комедія, це більше для того, щоб нас знайшли, і все.

IMG_8052

Звідки береться музика? Пише хтось один, чи разом працюєте?

Е. Ми починаємо джемити, і по ходу виникають ідеї.

А. Саму епічну (і поки найулюбленішу) композицію ми придумали просто під час запису. Вона четверта в альбомі.

Р. Ми її за день придумали, а на наступний записали.

А. Вона складається з двох частин. Перший має якусь пост-рокову атмосферу, а в інший момент я такий кричу до Енді: “Drone’y давай!!!” щоб він поміняв атмосферу композиції на більш гудячу - і якимись своїми магічними скілами він в один момент міняє все.

Е. Це було як на одному диханні: ми граєм, а музика находу твориться.

Р. Бо переважно все іде в джемі, але в когось є якась ідея, ми беремо її і починаємо розвивати. Хочеться звучати чудернацько, мінімалістично, витончено.

Ю. Вона може перерости у будь-що, ми ніколи не знаємо, до чого в кінці прийдемо.

А. Нема сенсу будувати музику в класичних формах, це все було, це нецікаво і нікому непотрібно. Ще мушу зізнатись, що я підказую хлопцям, шо лабати (жартує). Думаю, ми граєм регресів рок. От прогресів ні. Регресів

Р. Є такий напрям? Чи ти сам його придумав?

Львівський гурт Sex Blender : "Музика має бути як секс. Або як блендер"

Яким бачите свій перший альбом? Чого чекали, і що вийшло?

А. Це був класний досвід, і після запису ми побачили багато недоліків, які повилазили.

Р. Хлопці перебільшують, насправді все дуже круто. Я щовечора, коли лягаю спати, слухаю його. І мені подобається.

Е. Це був крутий досвід. І ми вирішили все спонтанно. Ми поїхали і записали його. Так, проблеми, були, але то не настільки важливо. На тому рівні, на якому ми в той час були і що ми могли, ми видали все. На той момент ми разом грали чотири місяці.

Ю. Ми не прагнули до “вилизаної” музики.  Це не наша ціль. Нам подобається грязний звук, нам подобається, щоб складалось враження, ніби слухач є на репетиції. Думаю, наступний альбом буде таким, коли я буду задоволений всім. Мені було важливо знайти тих людей, з якими я буду робити музику, яка мене впирає.

Р. Я теж дивлюсь на альбом критично, але він мені все одно подобається, попри якісь там прорахунки. Я більше за те, що він звучить живо. Ми можемо грати на поганому апараті і недобрих інструментах, але головне якщо ми можемо подати це експресивно.

Е. Тоді ми видали все що могли. Зараз можемо набагато краще, тому зупинятись точно не будемо. В нас є ідеї, як ми розвиватимемо нові композиції.

Львівський гурт Sex Blender : "Музика має бути як секс. Або як блендер"

Яка мета музики?

Ю. Я якось з тої перспективи не думав - що це для людей. Що хтось, окрім мене, це ще буде слухати...

Е. Особисто я хочу передати ті емоції, які відчуваю під час гри. Це важко пояснити, не можу передати словами. Це кайф.

Р. Я хочу, щоб знайшлись люди, яким це теж подобається. І відвідували якісь виступи. Але спеціально публіці ми не хочемо нічого донести. Ми граєм те, що нам подобається. І якщо це класно ще для когось, тоді круто.

Ю. Я побачив, що люди, які знають толк в музиці, які багато чого переслухали і мають різноплановий музичний досвід і не зациклені на якомусь конкретному жанрі - вони можуть оцінити на рівні те, що ми граєм. Напевно, в цій музиці щось таки є.

А. Є більше шансів бути почутим за кордоном, ніж в Україні.

Ю. І попри всю критику, ми щось робимо. І хоч здається, що все погано, попиту нема, але рік у рік ми робимо якісь концерти, щось граєм.

А. Але ти собі уяви, що зараз люди дізнаються про наш фестиваль, і почнуть перти до нас пачками. От шо ти з ними будеш робити? (сміється). Це вже буде не вибрана публіка, яка “в темі”, а всі підряд. Не хочу щоб це перетворювалось на мейнстрім.

Ю. Тоді розійдемось - така масовість випаду з концепції.

Р. Щодо реалізації в Україні, то є така штука, що коли група, яка грає досить якісно і класно, але її не сприймають, бо її ще не розкрутили за кордоном. Як тільки хтось засвітиться за кордоном - відразу і в нас починають ходити на виступи, слухати. Типу "треба піти, бо в Німеччині її вподобали".

Львівський гурт Sex Blender : "Музика має бути як секс. Або як блендер"

Якого слухача ви чекаєте? Зобразіть стереотипний портрет того, хто вас слухає.

Е. Люди, які шукають щось нове.

Р. Якось назвали нашу музику чудернацькою. Вона справді химерна. І хотілось б зберегти цей статус - якоїсь неочікуваності, чудернацькості.

А. Наша музика, напевно, більше для якихось усвідомлених людських створінь. Це однозначно музон не для загального прослуховування.

Р. Дуже б хотілось саме таку музику, щоб люди слухали її від і до. От є альбом - треба його і слухати цілком. Не окремими треками. На цю музику треба налаштуватись, бажано слухати в навушниках, щоб тебе ніщо не відволікало. Альбом треба сприймати як цілісну композицію.

А. Нас класно слухати в мандрівці. Особливо Das Motorik і Covered by Night...

Е. Щодо слухача - не думаю, що це має бути якась конкретна вікова чи гендерна категорія. Мені хотілося б, щоб нас слухали різні люди, які шукають щось нове і в плані музики, і взагалі по житті. Ті, які постійно в пошуці.

Львівський гурт Sex Blender : "Музика має бути як секс. Або як блендер"

Чи є у вас гурти або музикати, на яких ви рівняєтесь?

Е. В мене є дуже багато музикантів, які мені подобаються. Але щоб я хотів на когось рівнятись - не думаю. В кожному стилі можна для себе взяти якісь цікаві елементи чи ідеї, їх зміксувати і подати по-своєму. Зблендерити.

Ю. Я зараз в захваті від гурту Swans Майкла Джира - мені подобається, що цей чувак робить. Гурт творить дуже різноманітне музло - починали з пост-панку, вийшли на арт-рок. От я б хотів, як він. Я фанат (жартує)

Р. Я виріс на музиці 70тих, Led Zeppelin для мене якийсь час були просто були іконами. Вони для мене залишаються класними, але їх я вже переслухав вздовж і впоперек, тому не так цікаво.

Ю. Буду попсовим, але скажу: я завжди хотів співати. Завжди хотів навчитись співати як Холмс з Paradise Lost. Я хочу гроулити, співати як він.

Р. Я завжди за інструментальну музику, бо вокал - то така  штука, якою легко зіпсути.

Ю. Та, хорошу музику легко зіпсувати поганим вокалом. Мені подобається вокал як ще один інструмент. Не коли композиція будується на його основі, а коли вокал просто підтримує музику, як додатковий інструмент.

Львівський гурт Sex Blender : "Музика має бути як секс. Або як блендер"

З ким вам комфортно разом на сцені? З якими гуртами ви дружите?

Ю. Ми їдемо в тур влітку з гуртом Dope Smoker з Великобританії. Але то поки секрет. Ну, майже гурт... Dope Smoker - то вокаліст і гітарист в одній персоні.

Р. Він всюди, де їздить, шукає собі ритм-секцію - басиста і ударника, які будуть виступати з ним від імені його гурту. Цього разу з ним будемо грати ми з Атанасом.

А. Покатаємся в турі з ним. Поїдемо в Польщу, Чехію, Румунію. А якщо говорити про наші, українські гурти, то ми в дуже товариських відносинах із firejam - гуртом Ростика.

Е. В них класна музика, але гурт дуже недооцінений. Або ті ж самі Nonsun, які випустили вініл, - теж дуже недооцінений гурт в Україні. В них дуже мало концертів.

Ю. Ми з Атанасом так і познайомились - їздили як супровід Nonsun, таскали їм кабінети, працювали в техпідтримці у 2013 році. Вони для нас все. Сам Бодік сильно вплинув на формування мого музичного світогляду. Деякий час ми разом грали в гурті Apostate, але потім Богдан пішов і почав робити свою музику, нестандартну - не просто метал, а щось зовсім інакше. Він відкрив мені дуже багато колективів. Багато гуртів не допрацьовують на рівні маркетингу - вони роблять крутий продукт, але ховають його; про їхню музику мало хто знає.

Р. Є цілий пласт музики, який зараз дуже активно розвивається, але від публіки отримує дуже мало уваги. Тим не менше сама ця сцена, я впевнений, з часом набуде культового статусу.

Львівський гурт Sex Blender : "Музика має бути як секс. Або як блендер"

Над чим ви працюєте конкретно зараз?

А. Чекаємо, поки доробимо нашу нову репетиційку. Там і почнеться новий етап творчості. Думаємо також там зробити студію звукозапису і якщо все складеться, то наступний альбом якраз там і народиться.

Ю. Ми готуємось до концертів. Відпрацьовуємо той матеріал, який є. Ще маємо кілька ідей, подивимось, що з них вийде.  Але зараз більше уваги все-таки концертній програмі. Виступів багато.

А. А скільки в нас канців було? Хтось рахує?

Е. Я рахую. Одинадцять. Ми перші пів року не виступали, а потім поперло.

Ю. Ще фішка в зайнятості - ми не можемо займатись тільки музикою, у всіх є робота. Якби ми мали змогу працювати тільки над музикою, і не відволікатись на роботу, то те, що граємо, було б в рази якіснішим. Нам, щоб назбирати на якісне обладнання (а воно дуже багато вирішує), потрібно добре заробляти. Через це часу на музику менше.

 Та і ми в різних містах - хтось в Тернополі, хтось в Рясне, хтось взагалі на Сихові...

Львівський гурт Sex Blender : "Музика має бути як секс. Або як блендер"

Де і якими ви бачите себе через рік?

А. Це вже схоже на співбесіду.

Е. Дописуєм другий альбом. Але не люблю загадувати наперед.

Ю. Заробляю кхм тисяч доларів.

Якщо серйозно - ми зараз закінчуємо ремонт репетиційної бази. І це дасть змогу робити нову музику. Другий момент - хочемо закупити собі обладнання. Бо хочемо мати нормальний звук. Тому  треба зробити\докупити все, щоб мати змогу записувати нашу музику. Це дуже важливо. І записати новий альбом. Для цього поки є все  - щоб зробити новий альбом швидко, пропрацювати його продуктивно і якісніше.

А. Думаю, зараз наджемуємо два-три треки, з ними влітку поїдемо на запис, і все буде ок.

Е. Ми завжди за джеми, саме під час такої роботи в нас і з'являється новий матеріал. Не думаю що з цим проблеми мають бути.

Враження, емоції?

А. Давайте навернем якийсь скандал!

Ю. Давай, я за любий срач.

А. Треба буде щось про журбу українського народу написати... Журба, вона в головах. Я сам місцями ловлю себе на журбі, як все часом кончєно. Розумію, що я бентежусь через це. Я ще можу пофілософствувати, але Юрка мене забанить.

 

Що таке бізнес-акселератор і для чого він твоєму стартапу
Зараз читають