LVIV.COM

Кераміка як вічне мистецтво – історія Ксенії Жижій

Оксана Брошнівська

Ксенія Жижій розповідає про різноманітність форм, кольорів та фактур підводного світу, які надихають її перетворювати звичайний шматок глини у мистецтво.


 

Справа всього життя

В 10 років пішла у художню школу вчитися малювати, а там показали, що існує ще й така штука, як кераміка. Я була просто в захваті, що можна з якогось шматка глини щось таке зробити. Тоді я ще сумнівалася, що це може стати моєю професією, але дізналася про Львівську Академію Мистецтв (сама з Запоріжжя — ред.), приїхала сюди і з того часу вже стараюся займатися цим серйозно, періодично виставляючи десь свої роботи.

Ксеня Жижій

Коли я ще була мала, то дізналася, що кераміка робиться з глини, а ця глина видобувається з землі. Суть для мене була просто колосальна: матеріал, з яким я працюю — ці шматочки глини — їм мільйони років! І я собі уявляю, що глина — це щось таке вічне.

Підводний світ

Зараз мені дуже подобається тематика підводного світу і коралів.

Ксеня Жижій кераміка

Різноманітність розмірів, форм і кольору коралів не знає меж. Найменші колонії можуть мати кілька сантиметрів в довжину, а найбільші досягають висоти 5-6 м! 

Ксеня Жижій кераміка

Форма коралів може бути від дуже простої, що нагадує гілочку чи вигнутий гачок до складної, що нагадує дерево, віяло або канделябр.

Ксеня Жижій кераміка

Розмаїття форм та фактур коралів надихнуло мене на створення кераміки, яка передавала б настрій підводного світу. Тактильні відчуття – відчуття дотику, тиску, вібрації, фактурності, стали основною складовою при виконанні кожної роботи. Моєю метою було створення серії асоціативних теплих предметів кераміки, які викликають бажання доторкнутись.

Декоративно-ужиткова кераміка

Це називається декоративно-ужиткова кераміка, тому що вона частково є декоративною, частково ужитковою, бо нею можна користуватися.

Ксеня Жижій кераміка

Це — біокамін. В нього ставимо металеву місткість, наливаємо біопаливо, і він функціонує. Але й служить як декор інтер’єру. До декоративно-ужиткової також відносять вази, підсвічники, тарілки.

Ксеня Жижій біокамін
Ксеня Жижій біокамін

Молоко

Перед тим, як ставити виріб в пічку, я замочую його в молоці. Це традиційна техніка, яка зародилася дуже давно. Кажуть, раніше, коли майже в кожній сім'ї були гончарі, вони вірили в те, що вигончарений посуд — як незахищена душа. І коли гончар робив цей посуд, він ніби відкривав свою душу і потім мав щось зробити, щоб ніхто злий туди не потрапив. Наші пращури обварювали кераміку в різних відварах трав, в молоці, хлібі. Вони вірили, що це принесе їм благополуччя, здоров’я. А взагалі, молоко додає колір. Його можна регулювати від світло-охристого до коричневого. Це залежить від багатьох факторів, в першу чергу — від температури та часу.

Майстер на всі руки

Закінчивши Академію, стаєш майстром на всі руки. Іноді роблю живопис і двічі мала персональні виставки своєї графіки.

Ксеня Жижій графіка
Ксеня Жижій графіка

Люблю працювати з тушшю. Малюю досить великі роботи — 100х70 см. Вони називаються “Фактура”, бо для мене фактура - це щось дуже близьке. Люблю, коли є бажання доторкнутися і відчути чи воно колюче, чи гладке. 

Проте, живописи псуються, скульптури псуються. А кераміка — це, мабуть, єдиний матеріал, з яким з віком нічого не стається. Кераміку можна хіба що розбити. Це дає мені розуміння того, що я роблю щось з вічного матеріалу, щось таке, що, можливо, буде довго існувати і тішити чиєсь око.

Фото: Ксенії Жижій та Юлії Лоу

Відео: Юлія Лоу

Читайте також:


Психоделічний імпресіонізм та нові техніки малювання Оксани Олексюк

Лев Скоп: інстаграм, ікони, рок

Сучасне мистецтво з допомогою виделки, гребінця та корка від пляшки – Галина Дудар

Не богохульство, а десакралізація: про що говорять ікони Василя Карвацького

Неосакральне мистецтво Зірки Савки: які почуття приховують в собі моторошні картини?

Зараз читають
x Close

Стань нашим бро у Facebook!