LVIV.COM

Чому художник не має бути голодним

Вікторія Золотова

Львівський ілюстратор Аліса Грейс про те, як знайти справу свого життя і заробляти з її домопогою. А також про свої творчі пошуки та те, чому вона вчить людей у Illustration School.


 

Чим я займаюся?

Мій стиль – графіка з неймовірною кількістю деталей. Набридло малювати людей. Хочу зображати фантастичних істот, вигаданих персонажів. Як і в першій виставці "Сучасні лісові мавки" в кафе "Щось Цікаве", так і в останній серії часто з'являються етно-мотиви, орнаменти. Мені подобається, коли вони присутні і, думаю, що добре відчуваю ці ритми.

Для мене це не тільки заробіток, але і творчість. Іноді відходжу від замовлень і малюю для себе. Наприклад, останні роботи – вони мої, персональні. Хотілося спробувати нову стилістику і нову для мене гаму – монохромну.

alisa-greys

В часи Майдану я намалювала олівцями дівчину, яка символізувала Україну. Картинка швидко стала популярною і я часто знаходила її на аватарках в соцмережах. Друзі з Києва бачили на обкладинках паспортів, листівках, магнітах. Ще бачила фото людини, яка набила татуювання з цим зображенням.

Як я починала?

Малюю з самого дитинства. Творчість завжди мене надихала, і коли  намагалася займатися чимось іншим – це псувало моє життя. Я вчилася на дизайнера інтер'єру в Академії Мистецтв і відчувала, що це не моє. Почала думати, як можна малювати і продавати свої картинки. Тоді дізналася про петербурзьку школу Софії Міроєдової і поїхала вчитися на ілюстратора. Справа в тому, що я шукала подібну школу в Україні, але жодної такої школи чи курсів я на той час не знайшла.

Професія комерційного ілюстратора, на сьогоднішній день, дійсно є дуже актуальною і добре оплачується, адже зображення потрібні замовникам кожен день в любому куточку світу. Тому я вирішила відкрити свою школу. Почала думати, як все це організувати, адже хотіла викладати, прагнула давати іншим людям знання. Тоді мене почали запрошувати проводити лекції. Завела багато знайомих, які були також організаторами творчих рухів. Згодом я зрозуміла, що викладати мені дуже подобається. Ділитися важливою інформацією та направляти людей створювати своє перше портфоліо, продукти власної творчості – стало моєю найголовнішою ціністю.

Про комерційну ілюстрацію

"Як шукати замовників?" – найчастіше питання, яке мені ставлять. На мій погляд, це найбільш невдале питання. Перед тим, як шукати замовника, треба зрозуміти, що саме являє собою ілюстрація, як комерційний продукт, і чи дійсно добре та якісне у вас портфоліо.

В Україні люди постійно цікавляться як продати свою роботу. Їх менше хвилює питання: "А як взагалі зробити свої роботи максимально грамотними? Як наповнити ілюстрацію змістом, щоб вона могла говорити про щось глядачеві? Як правильно композиційно все скласти?". Тому часто пропускають повз вуха головну задачу, яку ілюстрація повинна містити.

Спочатку дайте собі відповідь: з ким ви хочете працювати? Видавництво, агентство, приватні замовлення, бренд. Потрібно розуміти, чи відповідає якість ваших робіт вимогам замовників, на яких ви орієнтуєтесь.

У моїй школі учні можуть навчитися грамотній композиції, отримати багато ідей для створення сюжетів, створювати персонажів, попрацювати над тестовими замовленнями, дізнатись, як реалізувати себе, як ілюстратор та художник, значно покращити свої навики в малюванні, зробити ілюстрації до свого першого портфоліо, а також відшукати власний стиль. Малюємо вручну, потім скануємо і працюємо в Фотошопі, доводимо до завершеного вигляду. Роботи мають виглядати ідеально, адже якість – це найголовніше у друкованій продукції. В комерційній ілюстрації важливою є кожна деталь, тож грамотність, насамперед, повинна бути присутня у кожній роботі.

Також вчу ілюстрації в техніці фотоколаж, коли ми з фотографій, акварельних плям і різних художніх елементів створюємо готову цифрову ілюстрацію. Ми вивчаємо різні техніки, адже часто художники зупиняються на одному стилі. Для того, щоб відчути різні текстури, потрібно спробувати всі техніки, сюжети, стилізації персонажів, досягти в своєму стилі тої унікальності. У мене так завжди – якщо я змінюю формат, то і серія нова з'являється.

Чому комерційна ілюстрація? Вона допомагає розвиватись не лише як художник, але й як і особистість в цілому. Ти розумієш, що з одного боку це твоя професія, адже гасло моєї школи – "Якщо ви мрієте зробити творчість вашою професією – вам сюди", а з іншого – це твоя улюблена справа. Це те ідеальне поєднання, коли ми можемо заробляти і любити свою роботу одночасно.

Зараз читають
x Close

Стань нашим бро у Facebook!